Hankinnan helppous

Tee hankkiminen asiakkaalle helpoksi ja mukavaksi koko hankintapolun aikana

Aivan liian usein kuulen asiakkaitten sanovan, että ostaminen on vaikeata; ”en tiedä, minkä valitsisin, kaikki ne tuntuvat samanlaisilta. ”, ”voiko tuohon yritykseen luottaa?”, ”vaihtoehtoja on niin paljon, että en osaa valita”, ”sinne on niin hankala päästä”, ”entä, jos se onkin väärä?”, ”en ehdi ennen kuin se menee kiinni”, ”sinne on vaikeata löytää”, ”en minä kehtaa mennä sinne”.

Myös ostoprosessi voi olla vaikeaselkoinen.

asiakkaanpolku

Periaate, joka toteutettava vaihe vaiheelta:

  • Ensin selvitettävä asiakkaan prosessin vaiheet
  • Sitten kehitettävä yrityksen tapa toteuttaa vaihe vaiheelta parhaalla tavalla
  • Ja lopuksi luodaan tukitoiminnot asiakastyötä tekeville

Yllä olevan kuvan periaatetta noudattaen saadaan asiakas kokemaan hankinta miellyttäväksi ja helpoksi, asiakaspalvelu toimivaksi ja palveluprosessit toimiviksi.

”Tämä on palvelumuotoilua parhaimmillaan”

Powered by WordPress. Designed by WooThemes